Dersin Adı | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 509 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, insan kaynakları yönetiminin, örgütlerin stratejik hedeflerine ulaşmasındaki öneminin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İnsan kaynaklarının stratejik önemi ve işgücü planlaması, işe alma, eğitim ve gelişim, performans değerlendirme, ücretlendirme, kariyer yönetimi ve organizasyonel yedekleme gibi İK konuları birbirleri ile ilişkilendirilerek öğrencilere aktarılacaktır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş, İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihi | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 1 |
2 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetiminde Yöneticinin Rolü, Rekabet Avantajı Kazanma | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 3 |
3 | İş Analizi ve İş Tasarımı | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 4 |
4 | İnsan Gücü Planlaması ve İşe Alım | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 5 |
5 | Çalışan Seçimi, Test Etme ve Mülakatlar | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 6 & 7 |
6 | Eğitim ve Gelişim | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 8 |
7 | Performans Yönetimi ve Performans Değerlendirmesi | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 9 |
8 | Çalışan Ayrımı ve Tutulması | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 10 |
9 | Ücret Yönetimi (Ücret Yapıları ve Kazançlar) | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 11 |
10 | Ödüller ve Kariyer Gelişimi | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 12 & 13 |
11 | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 17 |
12 | Çalışan Sağlığı ve Güvenliği | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 16 |
13 | Çalışma İlişkileri ve Toplu Sözleşme, Çeşitlilik, Kapsayıcılık ve Kapsayıcı İnsan Kaynakları Yönetimi | Gary Dessler, "Human Resource Management", 13th edition. Pearson Bölüm 15 |
14 | Misafir Konuşmacı | Bireysel Çalışma ve Araştırma |
15 | Sınıf Sunumları | Bireysel Çalışma ve Araştırma |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dessler, G. (2012) Human Resource Management. 13th edition. Pearson ISBN-13: 978-0132668217 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 35 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 213 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak İşletme alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek | X | ||||
2 | İşletme alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta incelemek | X | ||||
3 | İşletme alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak | X | ||||
4 | İşletme alanında uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek. | X | ||||
5 | İşletmecilik ve yönetim alanlarında karşılaştığı bir sorunu, bağımsız olarak değerlendirmek, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek ve sonuçları değerlendirmek | X | ||||
6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretmek | X | ||||
7 | İşletme alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirmek, var olan bilgilerin yenilenmesi yoluyla sürekli öğrenmeye teşvik etmek ve ileri düzey çalışmalarını bağımsız olarak yürütmek | X | ||||
8 | İşletme alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak | X | ||||
9 | İşletmecilik alanında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, etkili ilişkiler geliştirmek, bu ilişkileri sürdürmek ve takım çalışmasını en etkin şekilde uygulayabilen, riski ve değişimi yöneten liderler yetiştirmek | X | ||||
10 | İşletmecilik ve yönetim alanlarıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek | X | ||||
11 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmayı öğretmek ve denetlemek | X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest